Monday, February 28, 2022

Skridskoåkning uppsats

Skridskoåkning uppsats



Och svaren på alla dessa frågor är ja! Oavsett om det är en ny fotarbetssekvens, spinn eller avancerat hopp, vad min tränare än sa åt mig att prova, gick jag ut och provade det. Har inte hittat rätt uppsats? Varje drag, varje snurr, varje hopp måste vara perfekt, starkt, skridskoåkning uppsats, mild och väl presenterad på samma gång. Relaterade ämnen Mod Uppsatser Respektuppsatser Tacksamhet Uppsatser Mänsklighet Uppsatser Skridskoåkning uppsats Uppsatser.





Relaterade uppsatser



Hem — Uppsatsprov — Livet — Sport — Skridskoåkning. Vi använder cookies för att göra din webbplatsupplevelse personlig. Uppsatsexempel. Min passion för skridskoåkning: en personlig berättelse ord 4 sidor. Jag undrar ofta vad folk brinner för. Och jag menar vansinnigt kär och en entusiastisk passion för en sport, musik, skridskoåkning uppsats, ämne, klass, person, vad som helst! En sorts passion som tänder en eld inom dem som verkligen visar sig när de gör det. Skridskoåkning. Hur ska du annars överraska dem? Som citatet skildrar ibland för att lära dig och njuta av något mer måste du göra det oväntade. Denna chans att utforska en skridskofysiksport. Ishockey kontra skridskoåkning Skillnaden mellan blad och blad Hockey är en sport av finess, tuffhet och snabbhet som lindas upp av spelartalanger.


Den 6 januari kommer alltid att vara känd som dagen då en av de största sportskandalerna i amerikansk historia ägde rum. Olymperna Tonya Harding och Nancy Kerrigan gjorde sig redo för sina andra spel tillsammans när Kerrigan attackerades. Olympiska skridskoåkning, skridskoåkning uppsats. Några tittare av skridskoåkning uppsats skridskoåkning säger att domarna gör poäng på en rimlig grund, men majoriteten ser systemet som helt oacceptabelt. Det är bara rimligt att säga eftersom det finns många olika kulturer i världen som inte tänker precis som amerikaner. Känner mig stressad över din uppsats? Från 3 timmars leverans. Äventyrssportuppsatser Usain Bolt-uppsatser Schackuppsatser Om mig själv Uppsatser Alkoholuppsatser Skönhetsuppsatser Biografi Uppsatser Karriärmål Uppsatser Juluppsatser Samhällstjänstuppsatser.


Topp 10 Skridskoåkning uppsats Ämnen Baseball Fotboll Fotboll Atletisk tränare Skridskoåkning uppsats Volleyboll Basket Sim Gym Tennis. Jag förstår. Har inte hittat rätt uppsats? Få en expert att skriva det du behöver! Få ditt papper nu. Professionella skribenter och forskare. Källor och citat tillhandahålls.





penn state college uppsats



Den 6 januari kommer alltid att vara känd som dagen då en av de största sportskandalerna i amerikansk historia ägde rum. Olymperna Tonya Harding och Nancy Kerrigan gjorde sig redo för sina andra spel tillsammans när Kerrigan attackerades. Olympiska skridskoåkning. Vissa tittare på skridskoåkning säger att domarna gör poäng på en rimlig grund, men majoriteten ser systemet som helt oacceptabelt. Det är bara rimligt att säga eftersom det finns många olika kulturer i världen som inte tänker precis som amerikaner. Känner mig stressad över din uppsats? Från 3 timmars leverans. Äventyrssportuppsatser Usain Bolt-uppsatser Schackuppsatser Om mig själv Uppsatser Alkoholuppsatser Skönhetsuppsatser Biografi Uppsatser Karriärmål Uppsatser Juluppsatser Samhällstjänstuppsatser.


Topp 10 liknande ämnen Baseball Fotboll Fotboll Atletisk tränare Löpning Volleyboll Basket Simning Gym Tennis. Jag förstår. Har inte hittat rätt uppsats? Få en expert att skriva det du behöver! Få ditt papper nu. Professionella skribenter och forskare. En dag, mitt i träningen, hade jag, vad som fortfarande är, den värsta hösten jag någonsin tagit. Jag hade en anständig hastighet när jag gick in i hoppet, lyfte på vad som verkade vara rätt sätt men medan jag var i luften roterade min kropp inte korrekt. Istället för att vara vertikalt och lite åt höger lutade jag mig alldeles för långt åt höger och mitt i försöket att fixa det slutade jag med att jag lutade för långt åt vänster. Min underkropp var i rätt position, och eftersom jag hade så mycket höjd till mitt hopp kunde jag rotera helt.


När mina fötter rörde vid isen gick mitt högra ben till vänster och mitt vänstra ben till höger, och min överkropp roterades och min axel slog mot isen med full kraft. Det var definitivt den värsta hösten jag har haft. Också det läskigaste ögonblicket i mitt liv. Hastigheten som allt sker är den värsta delen av det hela. Åkare är aldrig i luften i mer än en och en halv sekund. Ena stunden flyger vi genom luften och i nästa ligger vi utspridda på isen och känner hur våra kroppar pirrar av kraften från nedslaget. Fallet hade fått vinden ut ur mig. Jag lyckades rulla över på rygg men vid det ögonblicket hade min tränare rusat till mig och sagt till mig att inte försöka resa mig ännu. Alla på isbanan vet att om jag tillbringar mer än några sekunder på isen utan att gå upp eller skratta av någon anledning måste något vara fel.


Andra skridskoåkare och tränare på isen vid den tiden kom över för att se till att jag var okej. I stunder av nöd försöker folk ofta visa hur tuffa de är och borstar bort det som att allt är bra. Jag kunde helt enkelt inte hålla ihop det; Jag bröt ut i tårar. Den rena smärtan, frustrationen över att inte kunna landa den och rädslan för att bli sjukskriven fick mig att gråta ut i ögonen där på isen. Jag fick hjälp upp och satte på en stol så att de kunde knuffa mig tillbaka till dörren. Lång historia kort, jag var ungefär en och en halv tum från att få axeln ur led och att vara tvungen att tillbringa minst en månad utanför isen. Jag skulle behöva vara ledig i ungefär en vecka för att låta min kropp ta en paus och läka sig själv, men en vecka är inte alls lika illa som en månad!


Den obligatoriska veckan som jag tillbringade utanför isen fick mig verkligen att tänka på min kärlek till sporten. Jag tänkte tillbaka på varför jag började åka skridskor och varför jag fortsatte att träna så mycket och spendera så mycket tid på isen. Jag blev kär i isen när min mamma tog mig till min första skridskolektion vid fyra års ålder. Allt jag ville göra var att vara som de äldre tjejerna över isen som snurrade och hoppade som om det inte var någon större grej. Jag fortsatte att älska att vara i den konstgjorda kylan på en ishall när jag flög genom alla de grundläggande nivåerna av skridskoåkning eftersom jag fattade saker så snabbt. När jag väl var tillräckligt långt in i sporten var det dags att skaffa en privat tränare. Det slutade med att Carmen Allen blev tränaren jag valde och det slutade med att hon blev min skridskomamma, bästa vän, största supporter och terapeut. Hon var där för alla mina stora milstolpar på isen.


När jag först landade min axel, skrek hon av glädje och kramade mig så hårt att jag visste exakt varför jag fortsatte åka skridskor. Inte bara gjorde jag något som gjorde mig glad, utan människorna runt omkring mig skulle vara glada när de tittade på mig på isen. Frustration kommer med sporten. Jag tänkte igenom det och det faktum att vi fysiskt behöver vara så exakta men mentalt måste vi vara helt fokuserade på så många saker samtidigt var så spännande att jag inte kunde föreställa mig att aldrig göra det igen. Till exempel, under ett hopp måste vi se till att vi har tillräckligt med fart för att komma upp i luften och få tillräckligt med avstånd. Men samtidigt, när vi lyfter måste vi lyssna på den minsta tåplockan närmast resten av bladet eftersom den ger ett väldigt speciellt ljud som låter oss veta om vi är på väg att kunna rotera helt eller komma faller tillbaka till vår oförlåtande is som vi älskar så mycket.


Medan allt detta går genom våra huvuden måste vi se till att vi lyfter vertikalt och roterar något lutande åt höger men inte för långt eftersom för långt, och vårt blad kommer inte att kunna greppa isen på landningen och vi kommer att falla över. Att komma upp igen efter ett fall är vad skridskoåkning handlar om och det är det som motiverar mig att fortsätta prova både på isen och utanför isen i vardagen. Efter att viloveckan var slut fick jag tillbaka på isen. Att kliva upp på isen och glida över den släta ytan var den bästa känslan i världen efter att ha inte orkat på en hel vecka.


Det ögonblicket visste jag att konståkning var min passion. Jag var så kär i isen att när jag tittade tillbaka på alla mina minnen i min isiga värld fick den passionen att brinna mer och mer varje gång jag åkte skridskor. Hela denna upplevelse med min dubbelgång är det som satte min passion på det ultimata testet. Skulle jag fortfarande vara så kär i mina skridskor och isen efter den hösten? Skulle jag fortfarande vara likadan på isen? Skulle jag vilja lägga otaliga timmar på att träna för att bara gå vidare för att lära mig ett svårare moment? Det mentala spelet som skridskoåkning spelar i mitt sinne var starkare än någonsin. Jag ville aldrig gå igenom den där känslan av att ligga på isen hjälplös och inte veta om jag var trasig eller inte. Jag förlorade min dubbla salchow i fyra månader.


Men så småningom landade jag den igen efter en lång tid. Hoppet var dock aldrig tillräckligt konsekvent för att jag skulle lära mig andra hopp. Så här är jag och tränar när jag kan för att få tillbaka mitt hopp men den mentala rädslan för att falla igen hindrar mig från att ta så många risker. Sammantaget är det dock det som gör människor starkare? Speciellt för mig hatar jag när folk säger till mig att jag inte kan göra något. Min dubbla salchow var mitt test, men också min motivation att fortsätta. Och svaren på alla dessa frågor är ja! Ja, jag var fortfarande jag där ute på isen, och ja, jag älskade mina skridskor och isen lika mycket som innan hösten.


Jag ville absolut fortsätta träna och fortsätta lära mig allt som finns att lära om skridskoåkning. Dedikation är nyckeln till allt i livet, för om du vill ha något så dåligt, bör du kunna arbeta tillräckligt hårt för att det ska uppnå det. I slutändan är skridskoåkning min passion, min intensiva kärlek, min drivkraft att göra det omöjliga, min kamp och min favoritplats att vara. Det är det som gör en passion så svår att hitta. Att kunna vara okej med att älska något men ibland hata det också kommer med den passionen. Kom ihåg: Detta är bara ett exempel från en studiekamrat.


Från 3 timmars leverans. Tyvärr är kopiering inte tillåten på vår webbplats. Vi kommer då och då att skicka dig kontorelaterade e-postmeddelanden. Denna uppsats är inte unik.

No comments:

Post a Comment